Nagroda za rewolucyjny napęd przyszłości dla projektu Stena Germanica


Nagroda za rewolucyjny napęd przyszłości dla projektu Stena Germanica
2015-03-20
Stena Line otrzymała nagrodę za przebudowę statku Stena Germanica, który będzie napędzany metanolem. W tym roku wyróżnienie „Armator roku” zostało przyznane podczas konferencji Green Ship Technology (GST), która odbyła się w ubiegłym tygodniu w Kopenhadze.

Nagroda przyznawana jest za “innowacyjną technologię w dziedzinie ochrony morskiego środowiska naturalnego, która została przedstawiona po 1 stycznia 2014 roku”. Jury wybrało przebudowę statku Stena Germanica i uzasadniło swoją decyzję tym, że jest to trzecia silna alternatywa, która ma szansę rozwoju w zrównoważonym transporcie w strefach SECA (skrót od: Sulphur Emission Control Areas), do których zaliczany jest obszar Morza Bałtyckiego i Morza Północnego. Jednostka Stena Germanica obsługująca linię Göteborg - Kilonia, jest właśnie przebudowywana w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA. Olbrzymi, 240-metrowy prom pasażersko-samochodowy Stena Germanica będzie pierwszym na świecie promem napędzanym metanolem.

 

 „Oczywiście jesteśmy zachwyceni, że podczas tegorocznej edycji nagród Geen Ship Technology  jury uznało nasz projekt przebudowy statku Stena Germanica za najlepszy w branży. To projekt ważny zarówno dla nas jako firmy, ale też dla całej żeglugi, ponieważ w dłuższej perspektywie potrzebujemy zrównoważonych paliw alternatywnych, aby utrzymać konkurencyjność. Bardzo dziękujemy naszym partnerom Wärtsilä, Methanex, portom w Göteborgu i Kilonii " - powiedział Carl-Johan Hagman, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

 

Metoda adaptacji silników statkowych do nowego paliwa została opracowana przez firmy Wärtsilä oraz Stena Teknik (firma z grupy Stena Sphere, do której należy też koncern promowy Stena Line). Silniki statku Stena Germanica będą zasilane metanolem jako paliwem głównym oraz MGO (Marine Gas Oil) – wykorzystywanym dodatkowo. Całkowity koszt projektu wynosi około 22 mln euro, a przedsięwzięcie finansowo wspierane jest przez unijny projekt „Autostrady Morskie".

 

W skład jury, które wybrało zwycięski projekt, weszli: Mark Cameron (Dyrektor Operacyjny, Ardmore Shipping), Craig Eason (zastępca redaktora naczelnego, Lloyds List), Kapitan Wolfram Guntermann (dyrektor do spraw środowiska i zarządzania flotą w Hapag-Lloyd AG) oraz Niels Björn Mortensen (Dyrektor Obsługi Prawnej,  Maersk Maritime Technology).

Innymi nominowanymi byli GAC (EnvironHull for HullWiper), NAPA i ClassNK (GREEN Monitoring and GREEN Optimisation) and MAN Diesel & Turbo.

 

Więcej informacji o nagrodzie można uzyskać odwiedzając stronę www.greenshiptechnology.com

 

Metanol:

Czysty metanol jest bezbarwnym biodegradowalnym paliwem, które można wytwarzać z gazu naturalnego, węgla, biomasy albo nawet CO2. Metanol odgrywa kluczową rolę w sektorze energetycznym będąc paliwem zarówno przyjaznym dla środowiska jak i efektywnym kosztowo. Dzięki użyciu metanolu można ograniczyć emisję siarki (SOx) aż o 99%, azotu (NOx) o 60%, cząstek stałych (PM) o 95% a dwutlenku węgla (CO2) o 25% w porównaniu z obecnie używanym paliwem statkowym.

 

Poniżej znajduje się wywiad z Carlem-Johanem Hagmanem, dyrektorem generalnym Stena Line. Film (w jęz. angielskim, polskie napisy) zawiera zdjęcia z przebudowy promu odbywającej się w Gdańskiej Stoczni „Remontowa”: https://www.youtube.com/watch?v=he7kFq0Ss4I oraz film (w jęz. angielskim, polskie napisy) na temat całego projektu przebudowy promu Stena Germanica: https://www.youtube.com/watch?v=O5RUsWi8Ws8



Nadesłał:

konkretpr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl