Shell Tellus S4 VE – nowy olej hydrauliczny do maszyn budowlanych


Shell Tellus S4 VE – nowy olej hydrauliczny do maszyn budowlanych
2020-02-18
Shell Tellus S4 VE. został opracowany w celu zmniejszenia hałasu generowanego przez mobilne układy hydrauliczne oraz zapewnienia płynniejszej i bardziej efektywnej pracy maszyn budowlanych. Nowość od Shell wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL (gas-to-liquids).

Shell Tellus S4 VE zwiększa wydajność maszyn i urządzeń nawet do 6% w porównaniu ze standardowym olejem na bazie oleju mineralnego[1], a przy tym zmniejsza nawet do 21% straty energii w pompie hydraulicznej[2]. Co więcej, nowy środek smarny umożliwia redukcję hałasu wytwarzanego przez maszyny budowlane do 5,5%[3] oraz zapewnia wyższą czystość układu niż konwencjonalne oleje mineralne.

Przeczytaj również:

 

„W Shell Tellus S4 VE wykorzystany jest olej bazowy, który powstaje w procesie GTL. Dzięki temu nowy olej charakteryzuje się wysoką trwałością i stabilnością parametrów, a tym samym oferuje optymalny poziom niezawodności podzespołów maszyn. W porównaniu z tradycyjnymi środkami smarnymi, oleje hydrauliczne wykorzystujące tę technologię mają wysoki wskaźnik lepkości, lepszą stabilność utleniania oraz wykazują lepszą reakcję na dodatki detergentowe. Takie produkty zapewniają także lepszą ochronę przed zużyciem, są bardziej wydajne i wytrzymałe” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.

 

Napowietrzenie oleju hydraulicznego powoduje kawitację, zmniejsza wydajność i czułość układów, a także przyczynia się do wytwarzania przez pompę hałasu szerokopasmowego. Może też przyspieszyć utlenianie oleju, tym samym skracając jego okres eksploatacji i wpływając na obniżenia precyzji procesów hydraulicznych. Shell Tellus S4 VE umożliwia szybkie uwalnianie powietrza, co pomaga utrzymać jego maksymalną wydajność i unikać kawitacji czy innych zjawisk mających wpływ na nieprawidłowe działanie układu. Dzięki wysokiej trwałości i lepkości oleju, maszyny smarowane Shell Tellus S4 VE pracują ciszej w porównaniu z urządzeniami pracującymi z wykorzystaniem konwencjonalnych środków smarnych na bazie oleju mineralnego. Nowy olej Shell doskonale sprawdza się na placach budowy, na których wykonawcy dążą do zmniejszenia hałasu, zwiększenia wytrzymałości i maksymalizacji wydajności maszyn budowlanych.

 

Odpowiedź na potrzeby branży

Mobilne układy hydrauliczne w nowoczesnych maszynach budowlanych są bardziej kompaktowe – mają mniejszy zbiornik na olej hydrauliczny, co sprawia, że są w większym stopniu podatne na napowietrzanie. Zalewane są mniejszą ilością oleju, w wyniku czego środek smarny może przebywać w zbiorniku zaledwie 30 sekund, pozostawiając niewiele czasu na uwalnianie powietrza. Zwiększa to ryzyko powstawania pęcherzyków powietrza w układach hydraulicznych, co może skutkować zmniejszeniem ich wydajności i czułości, jednocześnie powodując większy hałas i zwiększając prawdopodobieństwo awarii pompy. W związku z tym poszukiwane są nowe, efektywne rozwiązania, które będą przyczyniać się do zmniejszenia śladu węglowego oraz hałasu generowanego przez branżę budowalną. Jednym z najlepszych sposobów na rozwiązanie tych problemów jest wdrożenie efektywniej gospodarki smarnej w firmach budowlanych.

 

Shell Lubricants systematycznie rozszerza ofertę olejów i smarów dla branży budowlanej. Dzieli się ze swoimi klientami specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem oraz udostępnia im kompleksowe usługi, jak platforma Shell LubeAnalyst, która jest wykorzystywana do analizy diagnostycznej środków smarnych, pojazdów i maszyn. Przy tworzeniu nowych olejów i smarów firma czerpie z długiej tradycji innowacyjności - koncern jest pierwszym dostawcą środków smarnych produkowanych z gazu ziemnego, które są czystsze i bardziej ekologiczne niż tradycyjne produkty wytwarzane z ropy naftowej.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.shell.pl/tellus

 



[1] Partnerstwo uniwersyteckie Shell – Milwaukee School of Engineering (MSOE) Fluid Power Institute. Test MSOE przeprowadzono przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem, a wszystkie płyny były klasy ISO VG 46. Metoda testu zaprezentowana podczas ASME/BATH 2017 Symposium on Fluid Power and Motion Control

[2] Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Straty energii dotyczą strat w pompie hydraulicznej w przypadku formuły Shell Tellus S4 VE w porównaniu z konwencjonalnym płynem na bazie oleju mineralnego w standardowych testach hydraulicznych przeprowadzanych w kontrolowanych warunkach. Wyniki mogą być różne w zależności od warunków pracy i wyposażenia.

[3] Partnerstwo uniwersyteckie Shell – Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Test MSOE przeprowadzono przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem, a wszystkie płyny były klasy ISO VG 46. Hałas dotyczy dźwięków pompy hydraulicznej w przypadku formuły Shell Tellus S4 VE w porównaniu z konwencjonalnym płynem na bazie oleju mineralnego w standardowych testach hydraulicznych przeprowadzanych w kontrolowanych warunkach



Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl