Technologia litowo-jonowa w natarciu: nowy wózek ETV216i od Jungheinrich


Technologia litowo-jonowa w natarciu: nowy wózek ETV216i od Jungheinrich
2018-05-15
Firma Jungheinrich wprowadziła na rynek pierwszy na świecie wózek wysokiego składowania z wbudowanym akumulatorem litowo-jonowym ETV216i.

Kompaktowa budowa akumulatora oraz zmieniona konstrukcja nowego modelu wózka tworzą całkowicie nowatorskie urządzenie, które zapewnia szereg korzyści dla pracy magazynu i samego operatora.

Jungheinrich od lat dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej, stawiając na innowacyjność. Już w 2011 roku, jako pierwsza firma w branży intralogistycznej wprowadziła do seryjnej produkcji unoszące wózki widłowe z akumulatorami litowo-jonowymi. Obecnie jest jedynym producentem kompletnych rozwiązań, obejmujących nie tylko własne wózki  widłowe, ale również akumulatory i systemy do ładowania.

Li-ion, czyli ponadprzeciętna wydajność

Użytkownicy nowego ETV 216i mogą korzystać z szeregu zalet, jakie oferuje technologia li-ion. Wysoka wydajność i nadzwyczajna wytrzymałość akumulatora litowo-jonowego gwarantują optymalny przepływ towarów w magazynie.  Nawet przy niższym stanie naładowania akumulator li-ion zapewni więcej energii niż kwasowe baterie trakcyjne, a dzięki temu, że jest bezobsługowy operator nie musi posiadać specjalistycznej wiedzy ani poświęcać dodatkowego czasu na przykład na uzupełnianie wody, co znacznie ułatwia użytkowanie wózka.

ETV216i z wbudowanym akumulatorem li-ion można bardzo szybko doładowywać w trakcie przerw w pracy. Takie rozwiązanie zapewnia bardzo elastyczne użytkowanie, przez co urządzenie jest praktycznie cały czas gotowe do działania. Doładowując konwencjonalne baterie trakcyjne skracamy ich żywotność. W przypadku technologii li-ion doładowywanie zamiast całkowitego rozładowania i naładowania to wręcz zalecany sposób eksploatacji akumulatorów.

Jungheinrich, jako lider w technologii li-ion, zapewnia 5-letnią gwarancję na akumulatory litowo-jonowe.

Technologia litowo-jonowa to jednak nie jedyne zalety wózka ETV 216i. Pojazd posiada o 23 proc. większą prędkość podnoszenia oraz większy udźwig resztowy, dzięki któremu możliwe jest podnoszenie cięższych ładunków na wyższe wysokości. Wszystko to w połączeniu z bardzo dużą zwrotnością wózka wpływa na wzrost wydajności pracy w magazynie – dzięki ETV 216i przepływ towarów może zwiększyć się nawet do 5 proc. 

Ulepszona ergonomia

Przestronne miejsce pracy operatora z szerszym, regulowanym siedzeniem i większą ilością miejsca na nogi podnoszą komfort pracy, podobnie jak możliwość indywidualnego dostosowania podłokietnika i kierownicy. Dzięki temu operatorzy o różnej budowie ciała mogą w prosty i szybki sposób znaleźć dla siebie idealną pozycję. Ergonomiczną organizację warunków pracy zapewniają również opcje montowania drukarki i innych elementów oraz praktyczne schowki i półki na narzędzia robocze – wszystko to znajduje się w zasięgu ręki kierującego pojazdem. Wspomniane rozwiązania, zastosowane w wózku ETV 216i zapewniają wygodną i mniej wyczerpującą pracę, która także sprzyja wysokiej wydajności.  

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo pracy w magazynie stanowi priorytet dla Jungheinrich, dlatego projektując  ETV216i firma zwróciła uwagę na ten aspekt. W nowym wózku poziom bezpieczeństwa podnosi doskonała widoczność. Pole widzenia operatora zwiększyło się m.in. dzięki nowej konstrukcji daszka panoramicznego, który umożliwia bezpieczniejsze pobieranie i odkładanie towarów. Co ważne, producent pomyślał również o tak ważnej kwestii, jaką jest ochrona ramion i głowy kierującego. Nisko umieszczony stopień umożliwia bezpieczne wejście i wyjście z kabiny.

Jungheinrich od lat dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej, oferując swoich klientom produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb. Projektując nowy wózek wysokiego składowana ETV 216i, firma po raz kolejny udowodniła, że innowacyjność jest motorem zmian, a wysoka wydajność, bezpieczeństwo i ergonomia są realne do osiągnięcia.

Technologia li-ion Jungheinrich zostanie zaprezentowana na Polskim Kongresie Logistycznym Logistics 2018 w Poznaniu, w dniach 23-34 maja 2018 r.

 



Nadesłał:

konkretpr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl