Wózki widłowe
W odpowiedzi na największą katastrofę nuklearną w historii Japonii firma Mitsubishi Heavy Industries Ltd. wyprodukowała pierwszą na świecie kabinę wózka widłowego ze specjalna osłoną przed promieniowaniem radioaktywnym Pozostając pod jej ochroną, operator wózka wiłdowgo będzie w stanie dużo szybciej usunąć skażony gruz. Do tej pory sprzątanie było powolnym procesem wykorzystującym bezzałogowy, sterowany radiowo ciężki sprzęt.
Specjalną kabinę zamontowano w modelach wózków widłowych Mitsubishi FD150N o udźwigu 15 ton, przeciwwagą i napędem diesla (jest on częścią serii wózków widłowych FD80-160N). Planuje się wysłanie narazie diwa takie pojazdy do elektrowni atomowej Fukushima Daiichi. Kabina do wózka widłowego jest skonstruowana z użyciem blach stalowych o grubości 100 mm oraz szkła ołowiowego o grubości 230 mm. Kabina wózka jest klimatyzowana, wyposażona w specjalne filtry pochłaniające kurz oraz inne zanieczyszczenia. Wykonana jest również jako kabina ciśnieniowa, co zapobiegać ma dostawaniu się do niej powietrza z zewnątrz. Wózek widłowy wyposażono w różnorodne specjalistyczne urządzenia, które mają zapewnić maksimum efektywności podczas ładowania niebezpiecznych materiałów na kontenery do przewozu odpadów.W trakcie opracowywania tego rozwiązania, firma MHI wykorzystała całe swoje doświadczenie z tak różnorodnych technologii, jak systemy pojazdów, filtracja, spawanie grubych płyt oraz ochrona przed promieniowaniem.
Po katastrofalnym trzęsieniu ziemi firma kontynuuje swoją akcję niesienia pomocy na różne sposoby wysyłając nie tylko specjalistyczne na dotknięte tereny wózki widłowe ale także wyspecjalizowanych inżynierów, helikoptery, samoloty, sprzęt oraz urządzenia zapewniające awaryjne zasilanie w energię.
Nadesłał:
kraskairena
|